Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

w Publicznej Szkole Podstawowej w Bachórcu

    Całkowity koszt programu: 5 000 zł. Liczba zakupionych książek do biblioteki: 185 na kwotę 3 000. Książki zakupione na nagrody dla uczniów za projekty i konkursy promujące czytelnictwo: 36 sztuk na kwotę 500 zł. Do biblioteki zakupiono również 2 czytniki e – booków i 2 pary słuchawek.

Lista zakupionych książek zatwierdzona została przez Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski. Uwzględniono potrzeby uczniów niepełnosprawnych, zakupiono książki z dużą czcionką oraz poruszające problem choroby, a nawet śmierci, mówiące o pomocy innym, wyrozumiałości i tolerancji.

Biblioteka szkolna doposażona została o książki z historią w tle, np. „Dziadek i niedźwiadek. Historia prawdziwa”, „A u nas powstanie!”  czy „Dzieci wojennej Warszawy”, o nowości wydawnicze o zwierzętach z serii: „Na pomoc zwierzakom” i „Zaopiekuj się mną”, które cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów. Ponadto zakupione zostały lektury dla wszystkich klas (szczególnie I – III), których nie było w bibliotece lub były tylko pojedyncze egzemplarze, a wiadomo, że lista lektur jest zmieniana, uaktualniana.

„Czytanie to najlepszy sposób uczenia się. Czytanie to najlepsza nauka” (Aleksander Puszkin). Wzbogacenie biblioteki o nowe książki oraz lektury spowoduje zwiększenie zainteresowania biblioteką i książką. Nowy, ciekawy księgozbiór pozwoli uczniom miło i pożytecznie spędzać czas podczas ferii zimowych, weekendów czy przerw między lekcjami. Dostarczy wielu emocji i wzruszeń, da możliwość uczestniczenia w ciekawych zajęciach, rozbudzi zainteresowania czytelnicze. Doposażenie biblioteki o nowe książki sprawiło, że uczniowie przychodzą i dopytują o nie, wymieniają się wrażeniami.

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa otworzył możliwości do ciekawych działań w bibliotece i szkole promujących czytelnictwo, np. „Ferie z książką” czy „Książka niespodzianka”.

 

 ksiązki.jpgKsiązki1.jpgKsiązki_2.jpgKsiązki_3.jpg

 

Kontakt

We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…