Plan wsparcia rodziców
- Paź 24, 2022
- 915
Plan wsparcia rodziców w ramach
INDYWIDUALNEGO PLANU POPRAWY DOSTĘPNOŚCI (IPPD)
w Szkole Podstawowej w Bachórcu na rok szkolny 2022/2023
I Cele i założenia: -udzielanie pomocy i wsparcia w odpowiedzi na potrzeby rodziców, - dążenie do jednolitości i przejrzystości oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych szkoły i środowiska rodzinnego, - współdziałanie z rodzicami w zakresie rozpoznawania możliwości rozwojowych dzieci, - zmiana świadomości edukacyjnej rodziców, - kształtowanie u rodziców postawy odpowiedzialności za proces wychowawczy dzieci, - rozwijanie poczucia współodpowiedzialności rodziców za efekty pracy szkoły, - doskonalenie form wzajemnej współpracy, - wywoływanie pozytywnych przekonań i nastawień w postrzeganiu i reagowaniu na szkołę, - wypracowywanie jednolitego, przyjaznego i spójnego systemu współpracy opartego na dialogu i partnerstwie. |
|||
II Działania i formy wsparcia |
Sposoby realizacji |
Termin |
Uwagi |
1. Strefa informacyjna dla rodziców |
Wprowadzenie oddzielnej tablicy informacyjnej prezentującej treści przydatne dla rodziców (broszury, ulotki, propozycje literatury, aktualne tematy i wiadomości). Umieszczanie bieżących informacji na stronie internetowej szkoły. |
Październik 2022 Na bieżąco |
|
2. Grupa wsparcia dla rodziców uczniów ze SPE |
Informowanie rodziców i zachęcanie do wzięcia udziału w spotkaniach dla rodziców dzieci z SPE. Spotkania są okazją do wymiany doświadczeń, cennych informacji oraz udzielania sobie nawzajem pomocy i wsparcia. Podczas spotkań zapewniona jest opieka dla dzieci. |
1x w miesiącu |
Na spotkania zapraszani są rodzice dzieci z terenu gminy Dubiecko. Spotkania odbywają się w PSP w Bachórcu. |
3. Dyżury specjalistów |
Dyżur konsultacyjny pedagoga szkolnego i logopedy. Udzielanie wskazówek do pracy z dziećmi, udostępnianie informacji na temat instytucji wspomagających rodziców w procesie wychowania. |
1 x w tygodniu |
Termin podany w harmonogramie konsultacji. W sytuacjach wymagających natychmiastowego spotkania, rodzice kontaktują się telefonicznie i uzgadniają dogodny dla obu stron termin. |
4. Spotkania dla wszystkich rodziców podczas zebrań ogólnych oraz spotkania indywidualne wg zgłaszanych potrzeb |
Wymiana spostrzeżeń i informacji o postępach w nauce i zachowaniu uczniów. W przypadku zaobserwowanych trudności uzgadnianie wspólnego postępowania, współdecydowanie na rzecz dobra dziecka. |
Wg harmonogramu spotkań |
W sytuacjach wymagających natychmiastowego spotkania, rodzice kontaktują się telefonicznie i uzgadniają dogodny dla obu stron termin. |
5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna |
Spotkania z rodzicami w ramach pracy Zespołu ds. PPP. Współdziałanie przy opracowywaniu WOPF-u i IPET-ów. |
Co najmniej 2 x w roku |
|
6. Baza teleadresowa specjalistów i placówek udzielających wsparcia rodzicom i uczniom |
Opracowanie bazy teleadresowej i udostępnienie jej dla rodziców w strefie informacyjnej oraz na stronie internetowej szkoły. |
Listopad 2022 |
|
7. Harmonogram konsultacji nauczycieli i wychowawców |
Przygotowanie i udostępnienie harmonogramu konsultacji poszczególnych nauczycieli i wychowawców. |
Wrzesień 2022 |
W trakcie pełnionego dyżuru rodzic może zapoznać się z wymaganiami i oczekiwaniami nauczycieli oraz z sytuacją edukacyjną dziecka. |
8. Różnicowanie sposobów usprawniania kontaktu z rodzicami |
Dostosowanie sposobu kontaktu z rodzicami do środowiska, możliwości i zapotrzebowania rodziców. Wykorzystywane narzędzia: dziennik elektroniczny, strona internetowa, Facebook, Messenger, kontakty telefoniczne, SMS, poczta elektroniczna, dzienniczki kontaktów. |
Na bieżąco |
Różnorodność i elastyczność form kontaktów z rodzicami przyczynia się do nawiązywania relacji pomiędzy szkołą a rodzicem i usprawnia przepływ informacji. |
Harmonogram godzin konsultacji nauczycieli (spbachorzec.pl)